-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7654 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

آيا استخاره در مورد مواردي كه به لحاظ عقلي مشخص است اما به دليل عدم اطلاع از عاقبت آن ( به دليل احاطه اي كه انسان تنها به زمان حال دارد) تمايل به استخاره است درست است؟

استخاره، طلب خير از خداوند متعال نمودن و مشاوره با اوست و براي زدودن تحير و سرگرداني، استفاده از آن اشكالي ندارد. حضرت آية العظمي خامنه اي در پاسخ به سؤال ذيلفرموده اند:

س: بنابرآنچه گفته مي شودكه دركارهاي خير نيازي به استخاره نيست آيا در مورد كيفيت انجام آنها و يا در مورد مشكلات پيش بيني نشده اي كه در خلال انجام آنها ممكن است پيش بيايد استخاره جايز است؟ و آيا استخاره راهي براي شناخت غيب محسوب مي شود و يا اينكه فقط خدا ازآن آگاه است؟

ج: استخاره براي رفع حيرت و ترديد در انجام كارها مباح است، اعم از اينكه ترديد در اصل عمل باشد و يا در چگونگي انجام آن. بنابراين در كارهاي خير كه در آنها حيرت وجود ندارد استخاره لازم نيست و همچنين استخارهبراي آگاهي از آيندة شخص يا عمل نمي باشد.















مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.